Elsa Hassler
Hälsa & Fitness
Okategorierat

3 ANLEDNINGAR ATT TRÄNA UNDER RESAN

På resande fot hittar vi lätt ursäkter till varför vi inte ska träna. Dessa ursäkter påverkar oss ofta negativt i det långa loppet. 

Rörelse går att göra var du än befinner dig. Med eller utan redskap. På 5 minuter eller en timme. Det kan krävas lite kreativitet och extra ansträngning för att få ihop träningen, men du kommer inte ångra dig efteråt. 3 anledningar att träna under resan:
1. Håll energinivån på uppe. Träning boostar din psykiska hälsa på många vis. Härliga endorfiner, bättre sömn och ökad energi. Oavsett om din resa är till för äventyr, jobb eller avkoppling så är det roligt att känna sig pigg och energifylld.

2. Träffa nya människor. Om du väljer att träna på gym/sportcenter eller kanske går på någon typ av gruppträning har du stora chanser att träffa nya människor. Detta kan vara extra roligt om du kommer till ett helt nytt land eller reser ensam. Passa på att fråga om tips efter de bästa caféerna, roliga ställen att besöka, osv. Nya bekantskaper kan öppna nya dörrar!
3. Roligare att komma hem igen. Vilken härlig känsla det är att komma hem från en resa och känna sig stark, motiverad och fit for fight. Detta i sig är en bra motovationsboost för att får träningen gjord. Du kommer att tacka dig själv när du är tillbaka på ditt hemmagym igen.

Viktig notis
! Att vila från träning är också viktigt. Tillhör du de som tränar mycket och  med hög intensivitet så är det en god idé att ta några dagars vila ibland. Tycker du att det är smidigt att lägga in din vila under dina resor så go for it! 

Annons
[adl-post-slider id='33828']

Lämna en kommentar