.recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}
Elsa Hassler
Hälsa & Fitness
Min träningTräningsinspiration

MIN NYA TRÄNINGSRUTIN

Den senaste månaden har jag gjort stora förändringar i mitt träningsupplägg, vilket också har gett resultat. I tidigare inlägg har jag skrivit om hur träningsutbudet här på Kreta skiljer sig stort från utbudet hemma i Sverige. Detta blev en morot för mig som gjorde att jag gjorde ett temporärt sommarschema för denna period.
Under senare år har i princip alla mina pass haft någon basövning (böj/bänk/mark) som huvudfokus och sen komplement därtill. Här på Kreta har jag endast en dag i veckan då jag har tillgång till utrustning för tunga basövningar, därav mitt beslut att satsa mer på kompletterande övningar, prehab och att jobba på svagheter. När fredagen kommer och jag får åka iväg till ett riktigt gym så kan jag smälla på ordentligt med vikt och köra både tunga böj och mark på samma dag. Hittills har jag svarat riktigt bra på detta upplägg. Varje fredag har jag kunnat öka vikterna och få upp nya personbästa i reps/vikt. Så kul!
Med detta vill jag säga: våga förändra! Våga prova något helt nytt upplägg och se hur kroppen svarar.
Annons
[adl-post-slider id='33828']

2 kommentarer

Lämna en kommentar