Mental hälsa Sports Development TAFE Vardag

3 LYCKOPILLER FÖR GLÄDJE

Jakten på lycka tycks vara en livslång resa för vissa. Jag tror inte att det finns något slutmål där du en dag kommer fram till lyckan, det handlar snarare om att ta vara på varje dag och se livet med ett positivt synsätt. Här har jag tre tips till dig som behöver lyckopiller för att muntra upp tillvaron.

  1. Självkänsla. Det finns en person på jordklotet som kommer följa dig vart du än går och vad du än gör. Det är du själv. Se till att vara kompis med dig själv och var stolt över den du är. Få saker är så värdefullt som en stark självkänsla.
  2. Tacksamhet. Se dig omkring och se allt du har.  Det är så lätt att ta saker för givet. Det är först när vi tappar något vi inser hur viktigt det är. En typiskt exempel är när du blir sjuk och inte kan träna och blir påmind om hur viktig träningen är för dig. Kom ihåg att vara tacksam för att du KAN träna, var tacksam för allt fint du har omkring dig, det kan handla om allt från vänner, materiella saker eller möjligheter.
  3. Kärlek. Se dig omkring, vilka har du i din närhet? Att umgänge är positivt för oss när vi känner oss deppiga är ingen nyhet. Trots detta är det väldigt vanligt att vi drar oss undan och stänger in oss när vi går igenom tuffa tider. Våga ta emot kärlek. Våga ge kärlek. Våga dela din kärlek med andra.

Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar



Translate »